Mutlu Bir Çalışan Deneyimi Sağlamaya Odaklanıyoruz

07.06.2022
Mutlu Bir Çalışan Deneyimi Sağlamaya Odaklanıyoruz

Aydem Enerji İnsan Kaynakları Grup Direktörümüz Fatih İslamoğlu, Fast Company Dergisi’nin hazırladığı Employer Brands ekine işveren markamız "Enerji için Biz"i, çalışma modellerimizi ve Türkiye'nin En İyi İşverenleri Listesi'ne seçilme yolculuğumuzu anlattı.

İşveren markamız Enerji için Biz’i oluştururken ilk olarak “Duyarlı”, “Dinamik” ve “Hayata Dokunan” kurum değerlerimizi baz aldık. Hayata geçirdiğimiz her çalışan deneyimi projesinde, bu değerleri rehber alan işler ürettik. İkinci bileşenimiz, çalışan deneyimlerine karşı sahip olduğumuz insan kaynakları yaklaşımlarımız oldu; sürdürülebilir yapılar kurmayı, çevik davranmayı, dijital entegtrasyonu ve insan odaklı yaklaşımımızı markamız çatısında yapacağımız tüm projelere adapte etmeyi hedefledik. Son bileşenimiz ise Aydem Enerji’nin marka vaadi oldu; hayat için enerjinin altını çizen bir markada çalışanların hangi duyguyu ve hedefi sahipleneceğinin altını çizen bir işveren markası yaratmak bizim önceliğimizdi. “Employee Value Proposition” (EVP), Türkceye “Çalışan Değer Önermesi” olarak geçen, kısaca çalışan ve işveren arasında sözlü bir kontrat, bir diğer deyişle karşılıklı vaatler… Her bir şirket çalışanının, o şirkete sağladığı beceri, kabiliyet ve deneyim karşılığında şirketten aldığı, o şirkete özgü faydayı ifade ediyor. Bu süreçte,“Enerji icin Biz” diyen Aydem Enerji çalışanlarının geleceğine, başarılarına ve hayatına ayrı ayrı dokunacak bir Çalışan Değer Önermesi kurduk ve şunu söyledik: “Aydem Enerji, geleceğe uzanan, ezber bozan projeler ile çalışanlarının başarılarını teşvik ederken, hayatı zenginleştirecek anlar sunar; Aydem Enerji çalışanları ise hayat için gerekli olan enerjinin kaynağının kendilerinde olduğunu bilerek, özgüvenle tek takım olarak çalışırlar.”

“ÇALIŞAN DENEYİMİ ÇOK ÖNEMLİ”
İşveren markası calışmalarımızı “Enerji için Biz” çatısı altında sürdürüyoruz. Kurumuna bağlı ve ürettiği işten tatmin olan çalışanlara ulaşma noktasında çalışan deneyimi tasarlamaya çok büyük bir önem veriyoruz. Temelde müşteri deneyimi ile çok büyük benzerlikleri olan; potansiyel bir çalışanın şirkete ait iş ilanını gördüğü ilk andan, şirkette işe başlaması ve ardından karşılaşacağı tüm yetenek yönetimi, gelişim, liderlik, yan haklar, ödüllendirme, maddi, manevi tüm destekler ile birlikte geçireceği sürecin tamamına “çalışan deneyimi” deniliyor. Dışarıda mutlu müşterilere, başarılı bir müşteri deneyimine giden yol, içeride mutlu çalışan ve iyi bir çalışan deneyiminin kurulmasından geçiyor. Great Pleace To Work ve Happy Place To Work Enstitüleri tarafından aldığımız belgelendirmeler, yüksek güven ve mutluluk endeksi, çalışanlarımız nezdinde de
oluşturmaya çalıştığımız kültürün önemli göstergeleri… İşveren markasından yola çıkarak önemli markalar oluşturduk. “S-enerji” (staj programı), “EnerjiM Tamam” (genç yetenek programı), “Aydem Akademi” ve “Gelişim Programları” projelerimiz vardı. Son olarak da “Doğru Yerdeyiz Biz!” yeni çalışma modellerimizi hayata geçirdik.
Bu projeler, potansiyel adayların ve yeteneklerin şirketlerimize çekilmesi noktasında oldukça etkili oldu. Linkedin ve diğer tüm sosyal medya mecralarımızı bu projelerde aktif kullandık. İnsan Kaynakları çatısı altında oluşturduğumuz her bir proje, işveren markamızın ana felsefesinden beslendi.

Yeni çalışma ortamımız
Geçtiğimiz 2 sene boyunca çeşitli çalışma şekillerini tecrübe ettik ve bu süreç sonunda gördük ki, sistemlerimizi yeni ihtiyaçlara göre tasarlayarak işin geleceğine öncülük etmeye hazırız. Bu doğrultuda, hibrit ve uzaktan erişimle çalışmayı da, çalışma modellerimize ekleyerek günümüzün şartlarına göre hepimiz için daha sürdürülebilir sistemler kurmayı amaçladık.

Doğru zamanda, doğru yerde, doğru insan kaynağı yönetimi ile verimliliği artırdığımız ve aynı zamanda çalışana iş-yaşam dengesi avantajı sağladığımız 3 çalışma modeli kurduk. “Ofisten, Sahadan, Uzaktan ve Hibrit” modellerimiz ile nerede olursak olalım #DoğruYerdeyizBiz dedik. Böylece takım ruhu, çeviklik, öncü ruh, doğru liderlik yaklaşımlarımız ile en verimli çalışabileceğimiz programları oluşturduk. Bu süreçte çalışanların tüm sorularına yanıtlar vereceğimiz kapsamlı ve etkili iletişimler yaptık.
Farklı çalışma modelleri uygulamamızın amacı; günümüz çalışma koşullarına ayak uydurarak operasyonel mükemmellik sağlamak, alışılmış ofis çalışmasının yanı sıra yeni iş yapma modelleri ile optimum verimliliğe ulaşmak ve dijitalleşmenin getirdiği imkanlardan faydalanarak rekabet gücümüzü artırmak… Öncelikle kişilerin özel durumlarından bağımsız olarak her pozisyon için çalışma modeli, İnsan Kaynakları ve departman yöneticileri tarafından, şirket dinamikleri ve iş yapış biçimlerine göre tanımlar doğrultusunda belirlendi.

Yarının çalışma biçimi
Yaptığımız çalışmalar sonucunda “yeni iş modellerimiz” şöyle belirlendi:

Ofisten Çalışma: Tam zamanlı olarak ofisten çalışma yapacak roller.
Hibrit Çalışma: Haftada en az 2 gün veya ayda en az 2 gün uzaktan çalışacak roller.
Uzaktan Çalışma: Tam zamanlı olarak uzaktan çalışma yapacak roller.

Belirsiz süreli iş sözleşmelerimiz, çalışma modelleri kapsamında gözden geçirildi; ofisten, hibrit ve uzaktan olmak üzere 3 farklı sözleşme oluşturuldu. Kişiler hangi modelde çalışıyor ise ona göre karşılıklı imzalar alınarak sözleşmeler revize edildi.
Ek olarak, farklı uygulamalar da devreye alındı. Örneğin, müdür ve üstü pozisyonlar için ofisten veya hibrit çalışma modeli uygulandı, ofis planlamaları her departmandan en az 1 kişi ofiste çalışacak şekilde düzenlendi. Yeni çalışma modellerine bağlı olarak ofis alanları yeniden tasarlandı, şirket içi iletişim dokümanları ve materyalleri hazırlandı, çalışma modelleri prosedürü ile birlikte çalışma modelleri rehberi ve sık sorulan sorular dokümanı hazırlandı.

Fark yaratan stratejiler
Aydem Enerji Çalışma modellerinin fark yaratan kısmı, kuralların açık ve net şekilde yazılı hale getirilmesi, şirket içi iletişim yapılarak tüm paydaşların bilgilendirilmesi ve en önemlisi bu uygulamanın pandemi sonrasında da devam edecek olmasıdır.
Aydem Enerji Çalışma Modelleri kapsamında İstanbul, Denizli, İzmir, Muğla, Aydın, Manisa illeri başta olmak üzere yaklaşık 30 ilde faaliyette bulunan 7 bin 200 kadrolu çalışanımızın ofis ve toplantı odaları kullanımı planlaması, çalışma günlerinin planlaması, servis ve yemek organizasyonu, ofis kullanım alanlarının optimizasyonu, puantaj takibi, uzaktan çalışmalarda hak edilen günlük tutarın sistem üzerinden hesaplama imkanı sunan bir programı da yıl içinde uygulamaya almayı planlıyoruz. Bu program sayesinde çalışanlarımız rezervasyon sistemi ile çalışma yapacağı ofisi, masayı ne zaman kullanacağını bildirecek, yukarıda belirtilen konuların takibi yapılabilecek.

“Ödül getiren projemiz”
Great Place to Work®️Enstitüsü tarafından verilen Türkiye’nin En İyi İşverenleri Listesi’nde olmak bizi en çok heyecanlandıran ödüllerden biri oldu. Çünkü, bu ödül, tamamen çalışan görüşleri temel alınarak şirketlere sunuluyor. Aydem Enerji çalışanları, “Enerji için Biz” dediğimiz kurum kültürümüzü güvenilirlik, saygı, hakkaniyet, gurur ve takım ruhu çerçevesinde değerlendirdiler.
Biz de buradan çıkan iyi puanlar sonucunda bu ödüle üst üste iki yıl sahip olduk. Bu, çok kıymetli. Ek olarak Türkiye’de aynı anda 10 grup şirketi ile Türkiye’nin En İyi İşverenleri Listesi’ne giren tek şirketiz. Bu da doğru yolda olduğumuzun, çalışana dokunan, anlamlı projeler yapma yolculuğumuzda iyi bir noktada olduğumuzun en güzel göstergelerinden.

Haberi incelemek için tıklayın.